"Nejkrásnější portrét", 26 minut

video (VHS), 10/1988

střih, kamera a režie: Igor Chaun

účinkují: Eva Chaunová, Igor Chaun, Michal Kratejl

c) Igor Chaun

Naturalistický videozáznam "náhodně natočeného" dialogu přiopilého syna Igora s vlastní fenomenální  matkou, která mu při nečekané návštěvě 26 minut non stop spílá za jeho studentský způsob života. . :-) Spolu se snímkem "Sen o vážné věci" oceněn první cenou za dokumentární režii na přehlídce FAMU SUOČ 1989. Protože předsedou poroty byla Věra Chytilová. Chtěla dát filmu i hlavní cenu za střih, protože v dokumentu v podstatě žádný není... Díky tomuto otřesnému dokumentu (s pozitivní pointou!) získal Igor na škole přezdívku Federico Chaunini. :-)

 

"Jardův sedumnáctej", 40 minut

video (nosič Video 8, zpracování U-matic HB), 12/1989

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Robert Szalay, Martin Benc, Štěpán Kučera, Michal
Beroun, Dan Wlodarczyk

produkce: Igor Chaun

c) FAMU, 1990

Videodokument, obhajující člověka, který se 17. listopadu 989 připletl opilý do čela průvodu na Národní třídě a pro své excentrické chování byl Studentským vysíláním v ČsT označen jako pravděpodobný spolupracovník Státní bezpečnosti.

Film je natočen jako sled nejrůznějších výpovědí na případu zainteresovaných lidí, které jsou prokládány autentickými záběry ze zásahu na Národní třídě.
Film byl uveden ve Studentském vysílání ČsT v únoru 1990.

 

"Komunistický 1.máj 1990 v Praze Vokovicích", 10 minut

video (U-matic HB), 5/1990

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Jan Velický

c) J.K.Times Production

O lidech, kteří uvěřili utopistické společenské myšlence a odmítají si přiznat svůj omyl. Autentický dokument z průběhu oslavy komunistického prvního máje v areálu bývalé vysoké školy politické v Praze Vokovicích. – Desetiminutový pořad z TV kampaně pravicové předvolební koalice "Svobodný blok" v červnových volbách roku 1990.

 

"Ramóna má návštěvu", 10 minut

film 35mm (komb.kopie), černobílý, 1:1,66, 5/1990

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Jan Velický

hudba: Svatopluk Havelka - "Pěna"

hrají: Yveta Kornová, Karel Huráb

c) FAMU

Hraný film na téma kameramanského školního cvičení.

V atmosféře napětí a strachu se odehrává podivné setkání. Zloděj - vetřelec - je v bytě přistižen slepou dívkou - obětí...

Film je bez dialogů, vyjadřovacími prostředky jsou pouze obraz, hudba a ruch.

Film získal druhou cenu za kameru na Festivalu FAMU 91°.

 

"Život po životě sira T.", 10 minut

film 35mm (dvojpás), černobílý, 1:1,66, 5/1990

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Michal Beroun

hudba B.Brittena, F.Mendelsson-Bartholdiho, Otmara Máchy,
J.Brahmse, W.A.Mozarta

hrají: Jiří Ouhleda (sir.T), David Ondříček (mladý sir T.),
Kateřina Poláková (matka), Igor Chaun (otec), Ondřej
Dubský (kumpán),, Saša Štumpfová (dívka) a další

c) FAMU

Hraný film hororového ladění na téma kameramanského školního cvičení.

Sir T. vráží do svého těla nůž - a přece neumírá. Před jeho očima se odvíjejí obrazy vlastního promarněného života.
Inspirováno knihou "Život po životě"... Film je bez dialogů, vyjadřovacími prostředky jsou obraz a hudba.

 

"Otec, matka a já...", 21 minut, 10 minut

video (nosič film 16mm, zpracování jednopalec), 8/1990

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Jan Velický

produkce: Jarmila Olmerová

hudba: František Chaun

hrají: Steva Maršálek, Igor Chaun, Emilie Hladká a další

jazyková verze: dialogová listina v angličtině

c) ČsT, 1991

Stylizovaný dokument "Otec, matka a já..." vznikl v Česko-slovenské televizi z iniciativy francouzské televizní společnosti LaSept, která vyzvala několik mladých evropských tvůrců k autorské sebereflexi na společné téma: mé dětství, moji rodičové... Snímek je volnou variací na téma, započaté již v "Nejkrásnějším portrétu" - vyrovnávání se se svým dětstvím, se svými rodiči.

Film byl dokončen v desetiminutové verzi do povídkového televizního filmu společnosti LaSept a v jednadvacetiminutové verzi pro Československou televizi, kde byl uveden v lednu 1991.
Film získal cenu Českého literárního fondu za debut pro rok 1990, druhou cenu za kameru na Festivalu FAMU 1991, třetí cenu za dokumentární režii na Festivalu FAMU 1991, tamtéž hlavní cenu Zlatý Evžen za "přínosné dílo v oblasti kinematografie".

Na mezinárodním festivalu filmových škol CILECT 1991v Karlových Varech získal druhou cenu.

 

"Miloš Bok: Missa solemnis", 36 minut

 video (nosič video Super-VHS, zpracování jednopalec), 10/1990

 scénář a režie: Igor Chaun

 kamera: Jan Velický, Michal Beroun

 produkce: Pavel Beneš, Vítězslav Kopřiva, Irena Slaná

 hraje a zpívá: Orchestr a sbor pražské konzervatoře

 pod vedením Miloše Boka

 c) ČsT, 1990

 Hudební dokument o nastudování a provedení Slavnostní mše mladého autora a dirigenta Miloše Boka v plzeňském chrámu sv.Bartoloměje.

 Dokument byl natočen v poloamatérských podmínkách v září 1989 a teprve po roce dokončen v Československé televizi. Uvedeno do vysílání v únoru 1991.

 Snímek získal cenu Českého literárního fondu za rok 1991.

 

"Předávání štěrkárny v Davli původnímu majiteli", 10 minut

film 16mm (dvojpás), černobílý, 12/1990

scénář a režie: Igor Chaun
kamera: Jan Velický

hudba Bedřicha Smetany:

"Vyšehrad, Šárka, Vltava" z cyklu "Má vlast"

hrají: Jaroslav Jódl (úředník), Božena Ministrová (žena),
Eugen Elstner (muž), Dita Lohssová (vnučka)

c) FAMU

Hraný film, hořká variace na téma malé privatizace. Nový Československý parlament navrací původním majitelům majetek, komunisty v roce 1948 uloupený, znárodněný, donucením odprodaný... Z různých koutů světa se sjíždějí domů původní majitelé a hlásí se o svá práva...

Film je bez dialogů.

 

"Léčba Klausem", 120 minut /4 x 30 minut/

video (nosič U-matic HB, zpracování jednopalec), 4-6/1991

režie: Igor Chaun

scénář: Zdeněk Fencl, Igor Volný, Petr Jarchovský, Jan Hře-
bejk, Igor Chaun

kamera: Jan Velický, Asen Šopov

produkce: Zbyněk Honzík

jazyková verze: dialogová listina v angličtině

c) Oscar Artservis, 1991

Čtyři půlhodinové politické dokumenty, navozující formou rozhovorů s politiky, umělci a obyčejnými lidmi otázky po smyslu československé revoluce a důvodech po ní nastalé deziluze. Pozitivní občanská terapie, antipropaganda vůči dezinformačním kalům. Uvedeno Československou televizí v hlavních vysílacích časech v červnu 1991. Seriál se setkal se značným diváckým ohlasem.

"Léčba Klausem" - sestřih pořadu, 30 minut

video (U-matic HB), 4/1992

režie: Igor Chaun

scénář: Zdeněk Fencl, Igor Volný, Petr Jarchovský,

Jan Hře bejk, Igor Chaun

kamera: Jan Velický, Asen Šopov

produkce: Zbyněk Honzík

jazyková verze: dialogová listina v angličtině

c) Oscar Artservis, 1992

Sestřih čtyřdílného politického dokumentu.

Akcentována je nutnost znovuobnovení individuální občanské odpovědnosti, svobody a sebeuvědomění.

Na Festivalu FAMU 92° oceněno spolu s "Velmi uvěřitelnými příběhy" hlavní cenou Zlatý Evžen za "přínos v oblasti kinematografie."

 

"Velmi uvěřitelné příběhy", 105 minut /v šesti epizodách/

film 16 mm (dvojpás), barevně, 4-12/91

režie: Igor Chaun

scénář: Igor Chaun, Petr Jarchovský, Petr Vachler

kamera: Jan Velický

hudba: Jiří Chlumecký

produkce: Alexander Nardelli

jazyková verze: anglické titulky

c) ČsT, 1991

Cyklus šesti krátkých filmových příběhů, inspirovaných anglosaskou literární a filmovou školou, zejména "Neuvěřitelnými příběhy" Roalda Dahla. V různých časech a v různých zemích sledujeme velmi uvěřitelné lidské situace, které se v důsledku nedorozumění, náhody či zlé vůle přetvářejí v malá dramata s hororovou či krutě groteskní pointou.

Uvedeno Československou televizí individuálně od 10. do 30. ledna 1992 na závěr pátečního a nedělního vysílání programu ČTV a v únoru 1992 na federálním programu F1 čtyři povídky vcelku (Siláci, Sousto, Podržel souseda, Štědrý večer paní Hůlové).

Na Festivalu FAMU 92° oceněno spolu s "Léčbou Klausem" hlavní cenou Zlatý Evžen za "přínos v oblasti kinematografie" a první cenou za kameru.

 

"Siláci", 12 minut

napsal: Igor Chaun

hrají: Jan Hřebejk (chlapec), Miroslava Součková (dívka),
Miloš Vávra, Vítězslav Jandák, Jiří Burda, Pavel
Nový (siláci) a další

Neočekávané drama mladého cyklistického páru na zastávce v idylické hospůdce českého venkova.

 

"Sousto", 20 minut

napsal: Igor Chaun

hrají: Josef Abrhám (doktor Meakin), Anna Rejšková-Lehká
(Anna-Marie), Jiří Hálek (Groves)

Souboj zažívacího traktu soukromého psychoterapeuta doktora Meakina se staropanenskou sestrou o poslední dojídané sousto.

 

"Podržel souseda", 13 minut

napsal: Igor Chaun

hrají: Jiří Štrébl (Slonimski), Simona Vrbická (Slonimská),
Vratislav Kadlec (Finder), Václav Knop (Wazik),
Miroslav Chorvát (TV hlasatel), Rafael Pražák (voják) a další

Vyhlášení vyjímečného stavu v Polsku, puč Jaruzelského vojenské junty. Na paní Slonimskou přicházejí porodní bolesti a manžel shání doktora...

 

"Dlaždice", 16 minut

napsal: Petr Jarchovský

hrají: Joska Čepelka, Jakub Marek, Jáchym Valášek,

Jorga Kotrbová, Barborka Lukešová, Zoja Oubramová-
-Pistoriusová a další

Československo 50. let. Ředitelka Základní jedenáctileté školy Josefa Visarionoviče zaníceně recituje žákům poezii S. K. Neumanna. "Čest rudé vlajce!" – Žáci jí to po svém oplácejí, dlažební kostkou…

 

"Boží mlýny", 26 minut, černobíle

napsal: Petr Vachler

hudba G.Mahlera, D.Šostakoviče a S.Prokofjeva

hrají: Jiří Schmitzer (Konta), Jan Teplý (Parker), Otakar
Brousek (ředitel) a další

Klasický vězeňský příběh. Zasazeno do středoamerického prostředí. Vězeň Konta chce uprchnout z vězeňské pevbosti a pokouší se nalézt spojence. Jako ideální se zdá dozorce Parker.

 

"Štědrý večer paní Hůlové", 19 minut

napsal: Igor Chaun

hrají: Anna Kreutzmannová (Hůlová), Miloš Frýba, Elena

Galánová, Dagmar Dvořáčková (TV hlasatelé), Rudolf
a Marie Krouzovi (manželé Prokůpkovi)

Paní Hůlová je stará paní a na světě je již sama. Jediným společníkem jí na Štědrý večer bude televizní obrazovka. Nalézáme se v Čechách, někdy v konci temných sedmdesátých let.

 

"Kubismus v českém malířství", 30 minut

video (Betacam), 11/91-1/92

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Jan Velický

produkce: Zbyněk Honzík

hudba Iši Krejčího a Jaroslava Ježka

jazyková verze: česká, anglická, německá

c) Bozzo Miller pro Art Gallery Göteborg, 1992

Film je pokusem o stylově čistou montáž z obrazů české kubistické malby, jak jsou obsaženy ve sbírce soukromého sběratele pana Milana Heidenreicha.

Sledujeme tvorbu předních českých malířů – Filly, Kubišty, Guttfreunda, Procházky, Čapka, Špály, Foltýna, Justitze a dalších v rozmezí desátých až třicátých let našeho století. Akcentováno je malířské dílo Emila Filly. Přiblížení struktury a povrchu malby, pronikání do vnitřního světa obrazů s použitím dobové avantgardní hudební tvorby Jaroslava Ježka a Iši Krejčího.

 

"Omyl doktora Horna", 15 minut

video Betacam (nosič film 16mm), 11/92

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Jan Velický

hudba: Michal Košut

produkce: Petr Klíma

hrají: Hanuš Bor, Karel Hlušička, Jan Kačer, Hana Heřmánková

c) FEBIO pro TriReflex Studio, 1992

Hraný film, natočený ve společnosti Febio pro komponovaný TV pořad "Prachy, prachy, prachy" časopisu Reflex. Vysíláno 12/92.

Redaktor Juřina a doktor Horn jsou iniciátory neobvyklého experimentu. Prostřednictvím televizní obrazovky vysvětlují, že každý z diváků je zdrojem neuvědomělé životní prasíly. Každý z nich může uzdravovat, jen pouhou svou myšlenkou. Následuje pokus se zraněným mužem, obětí autonehody, v němž televizní diváci svou sílu vskutku projeví...

 

"Vánoce v psinci", 11 minut

video Betacam (nosič film 16mm), 12/92-1/93

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Jan Velický

hudba: Michal Košut

produkce: Zbyněk Honzík

hrají: Zuzana Frehárová, Zbyněk Honzík, Petr Samec

c) Bozzo Miller pro Leo Burnett Advertising

Hraný film, střižený v sedmiminutové verzi jako příspěvek do pořadu České televize o vánocích. V celkové minutáži pak zakoupen pro štědrovečerní vysílání roku 1993.

Na Štědrý večer přicházejí do psince mladí filmaři. Ujímá se jich tajemná dáma, která na dvoře, uprostřed teskných psů, vaří na ohništním kotli štědrovečerní krmi. Halena dýmem, káže chlapcům o potřebě lásky, kterou mají zvířata vůči lidem, o tom, že zvířata jsou převtělení lidé. Na závěr všichni společně povečeří.

 

"GEN: Pavel Tigrid", 15 minut

video Betacam 11/92-2/93

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Jan Velický

produkce: Tomáš Motl

c) FEBIO, 1993

Dokument z cyklu "Galerie elity národa", vytvářený společností Febio pro Českou televizi. Osobnost Pavla Tigrida je pojata nepateticky, akcentován je jeho celoživotní protikomunistický odboj a jeho židovství. Filmem prochází skrytá otázka po smyslu českých novodobých dějin.

 

"Česká soda č.1 až 4", 10, 15, 15, 15 minut

video Betacam 5/93
scenáristická a režijní spolupráce: Igor Chaun

kamera: Jan Velický

produkce: Petr Sauer

c) FEBIO, 1993

Scenáristická a režijní spolupráce na satirickém cyklu, vytvářeném společností Febio pro Českou televizi. "Česká soda - celonárodní zkouška z demokracie". Hrané gagy, skeče, pseudoreportáže...

 

"Dalmácie ty sladká, chrabrá, nešťastná...", 35 minut

video Betacam, 5-8/93
scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Jan Velický

produkce: Jiří Hausner, Mir.Hrečín

c) Česká televize Praha, tvůrčí skupina Karla Hynieho ve
spolupráci s Quatro Line, spol. s r.o., 1993

Dokument o lidech a životě na pobřeží chorvatské Dalmácie. Dopad války na oblast zdánlivě nezasaženou. Za krásou přírody a srdečností obyvatel se postupně rozkrývá panující xenofobie, bojechtivost a demagogický nacionalismus - rysy vlastní celému "jugoslávskému" konfliktu.

 

"OKO: Dobré jitro, tady vnitro..."

video Betacam 9/93
scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Jan Velický

produkce: Miroslav Holoubek

c) FEBIO, 1993

Dokument z cyklu "OKO", vytvářeného společností Febio pro Českou televizi. Tentokrát pohled na vedoucí představitele ministerstva vnitra a Bezpečnostní informační služby. Dokument je veden v klidné a nekonfrontační rovině: ministr Ruml se spolupracovníky jezdí na koni, ředitel Devátý pěstuje před budovou BIS dýně. Ze snímku dýchá idyla rozvíjející se demokratické společnosti prvních porevolučních let...

 

"Česká soda č. 8", 15 minut

video Betacam 5/94

scénář, režie: Igor Chaun, Petr Čtvrtníček, Milan Steindler

kamera: Jan Velický

produkce: Simona Machytková

c) FEBIO, 1993

Režie a scenáristická spolupráce na dalším dílu satirického cyklu, vytvářeného společností Febio pro Českou televizi. Černý humor, absurdita, gagy, skeče, pseudoreportáže ... na samé hraně únosnosti.

 

"GEN: Stanislav Grof", 15 minut

video dokument, 6/94

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Jan Velický

produkce: Tomáš Motl

c) FEBIO, 1994

Portrét filozofa a psychiatra Stanislava Grofa pro cyklus GEN. - Grofovo osobní i duchovní hledání v oblasti lidského nevědomí a změněných stavů vědomí. Ukázky z holotropního dýchání, které jako metodu navozující změněný stav vědomí Grof vytvořil v USA se svou ženou Christinou.

 

"Klenot skutečné moudrosti", 4 minuty

hraný film 35 mm, 11/95

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Jan Malíř

produkce: Jaroslav Staněk, společnost C.I.F

c) pouze pro nekomerční účely

Filmové obrazy ze středověku, doprovázené autorským komentářem na téma odvěké lidské touhy po štěstí.

"...jsme jen projekcí z Boží vůle. Jsme přelud, kterému jsme uvěřili. Naše utrpení nás spojuje, protože všichni hledáme ztracenou jednotu s Bohem a jeho kosmickým řádem. Smyslem našeho bytí není život sám, ale toto osvícení... Ve zklidnění mysli, v oproštění se od tužeb a chtění, v poznání, že tento svět je přechodný, spočívá KLENOT SKUTEČNÉ MOUDROSTI ... a smysl lidského života na zemi."

Film byl sestřižen z hrubého materiálu reklamního spotu Futurum Aurum...

 

"Skutečný svět?", I. a II. díl, 60 a 75 minut

dokument, Betacam, 1-5/96

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Martin Čech

střih: Michal Cuc

produkce: Otakar Svoboda, Viktor Průša

c) Česká televize 1996

Je tento náš svět skutečný? - Je opravdu takový, jaký se nám jeví? Končí s fyzickým tělem také život naší duše? To jsou otázky, na které se pokouší odpovědět dvoudílný dokument "Skutečný svět?".

Dokument byl natočen v koprodukci Tvůrčí skupiny Čestmíra Kopeckého a cestovní kanceláře Mandala. Osu obou dílů tvoří cesty českých turistů do Asie pod vedením léčitele pana Milana Calábka...

Zážitky českých turistů při jejich pobytu v Thajsku, Nepálu a na Srí Lance jsou konfrontovány s dotáčkami z Prahy a s obrazově působivými meditativními pasážemi, ve kterých zaznívají citáty z díla západních i východních filozofů: Alana Wattse, Stanislava Grofa, Paula Bruntona, Taisena Dešimaru...

Neobvyklý dokument se pokouší přimět diváka, aby "otevřel svou mysl" a přiblížil se východnímu pohledu na život, aby se otevřel exotice dalekých míst, nádherné přírodě, ale i buddhistické a hinduistické tradici, jak se po tisíciletí utvářela...

Prvá část má podtitul "Než ulehnete do svých rakví...",délka 60 minut,

druhá část má podtitul "Jako sen, přízrak nebo květina..." a její délka je 75 minut.

 

"Hledači zázračného kamene", 50 minut

dokument, Betacam, 3-5/96

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Martin Čech

střih: Michal Cuc

produkce: Renata Vlčková

c) Česká televize Ostrava, 1996

S filmařským humorem a nadsázkou sledujeme dobrodružnouvýpravu českých hledačů drahých kamenů na Cejloně. Skupina mladých lidí, vedená sympatickým guruem Robertem Novým, zažívá "neuvěřitelná dobrodružství" při pátrání po vzácných kamenech. Vydáváme se s nimi do cejlonského vnitrozemí, setkáváme s "bojechtivými" buddhistickými mnichy, ženou kanibalkou - a postupně se blížíme poznání o smyslu lidského hledání a chtění...

Dokument byl natočen v koprodukci České televize Ostrava, Tvůrčí skupiny Kateřiny Ondřejkové, a cestovní kanceláře Mandala.

 

"Eliadova knihovna II. a III.", 2x 60 minut

kulturní revue, betacam, 4/96

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Jiří Lebeda

produkce: Jiří Merunka

Tvůrčí skupina Čestmíra Kopeckého

c) Česká televize 1997

Scénář a režie dvou dílů kulturní revue z Divadla na Zábradlí.

V alternativním prostoru zkušebny divadla je založena fiktivní knihovna. Je pojmenována po světoznámém rumunském spisovateli a orientalistovi Mirceovi Eliadovi.

Eliadovi krátce před smrtí vyhořela za záhadných okolností jeho milovaná knihovna, jejíž svazky shromažďoval celý život. Do námi založené knihovny přicházejí nejrůznější hosté a přinášejí knihy, které mají rádi, které jim v životě pomohly, které je okouzlily - nebo pobavily...

Mezi hosty jsou rumunštináři, překladatelé Eliadova díla do češtiny, režisér Viliam Poltikovič, skladatel Miloš Bok, herečka Bydžovská a další. Atmosféra je ovlivně Eliadovým dílem a jeho zaujetím pro východní svět, jakož i pro mystično a tajemno v našich životech. Literární ukázky z knih jsou střídány citacemi obrazovými, například z cyklu "Duše východu" od Viliama Poltikoviče nebo z dokumentu I.Chauna "Skutečný svět?"

 

"Nesmrtelný život a smrt Mikiho Volka,  rokenrolového krále"

hudební dokument 2x 60 minut, betacam, 8/96 až 6/97

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Miloš Kabyl

střih: Miloslav Liška

komentář čte: Radovan Lukavský

produkce: Alexej Guha, Renáta Králová

Tvůrčí skupina Čestmíra Kopeckého

c) Česká televize 1997

Dvoudílný hudební dokument zobrazuje strhující osudy legendy českého rokenrolu, zpěváka Mikiho Volka, jehož hvězda
v šedesátých létech jasně zazářila, aby pak následoval zpěvákův pomalý a hluboký pád.

Dokument se začal natáčet v srpnu roku devadesát šest, v den zpěvákova pohřbu, a kromě archivních materiálů obsahuje také jedinečné amatérské záběry z konce zpěvákova života, pořízené jeho mladými přáteli. Délka pořadu je dvakrát šedesát minut.

Část prvá má podtitul - ŽIVOT, část druhá - SMRT.

Film získal výroční cenu Trilobita Svazu Filmových a televizních tvůrců FITES za rok 1997 a výroční novinářskou cenu KRISTIÁN. Uveden byl v premiéře na ČT 2 ve dvacet hodin 12. a 19. prosince 1997.

 


"Tibet, dalajlama, poselství"

dokument, 60´, video + archiv ČT, KF a ČAF, 1-6/98

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Dominik Miškovský, Igor Chaun, 

střih: Petr Pauer

komentář: Radovan Lukavský, Vladimír Dlouhý

produkce: Alexej Guha, Renáta Králová

Tvůrčí skupina Čestmíra Kopeckého

c) Česká televize 1998

Tibetský dalajlama je dle buddhistické víry čtrnáctým vtělením Avalókitéšvary, tibetsky Čenreziga, Boha soucitu, jednoho z buddhů minulosti. Vrací se na tento svět, aby pomáhal všem živým bytostem zbavit se utrpení. Bude se rodit stále znovu, dokud budou živé bytosti trpět v iluzi svého individuálního bytí.

Hodinový dokument vypráví o osudu Tibetu, o tibetském dalajlamovi a jeho vztahu k Čechám. Vrcholí návštěvou štábu České televize v severoindické Bódhgaji v lednu 1998, kde dalajlama poskytuje rozhovor o smylu lidského utrpení, osvětluje principy buddhistické filozofie a zasílá českému lidu poselství v jeho současné situaci... Netradičně pojatý dokument obsahuje krom vlastního natočeného materiálu také archivní ukázky z děl České televize, Krátkého filmu, Českého armádního filmu ... ale i ukázky z amerických životopisných filmů o dalajlamovi Kundun a Sedm let v Tibetu. Dokument mapuje zvláštní a neobvyklé vztahy, pojící nás s Tibetem:

…paralela mezi čínskou invazí do Tibetu a sovětskou porobou naší země po roce 1948. Tatrováci přivážejí do Lhasy pivo. Jeho Svatost přijímá darem motorku. Čínská genocida. Přátelství dalajlamy s prezidentem Havlem. Dvě návštěvy dalajlamy v Čechách. Modlitba s kardinálem Tomáškem. Projev na Foru 2000. Humor Jeho svatosti... "I uprostřed modlitby se Jeho svatost začne zničehonic smát. Je vtělením Boha soucitu a zdá se, že humor je jeho nedílnou součástí..."

Komentář namluvil Radovan Lukavský a Vladimír Dlouhý.

Dokument vznikl v České televizi, tvůrčí skupině Čestmíra Kopeckého, a byl zařazen do vysílání v rámci cyklu Zblízka.

 

"Buddhismus na Západě – móda nebo přesvědčení?"

střihový videodokument, 2/99

 průvodní slovo: Karel Dobrý

dramaturgie: Magdaléna Bičíková

produkce: Marcela Ješetová, Lenka Erbenová, Martin Kratina

střih: Petr Pauer

kamera: Vladimír Dousek

námět, scénář, režie: Igor Chaun

Tvůrčí skupina Radima Smetany

c) Česká televize 1999

Videodokument natočený při příležitosti komponovaného večera České televize, vysílaného na druhém programu dne 6.března 1999. Tématem čtyřhodinového bloku byla čínská okupace Tibetu a šíření buddhistického učení ve světě.

Pořad Buddhismus na západě - móda nebo přesvědčení? byl vysílán jako závěrečná samostatná část bloku. Obsahuje rozhovory s lidmi, kteří se o buddhismus v Čechách aktivně zajímají, přednášky buddhistických učitelů i ankety s pražskými chodci. Do pořadu jsou organicky včleněny ukázky z hraných celovečerních filmů Kundun, život dalajlamy a Malý Buddha.

Součástí pořadu jsou tématicky spřízněné ukázky z archivních materiálů a pořadů ČT: Otázky z Asie, Eliadova knihovna, Skutečný svět? a dalších.

 

"Cesta do Indie"

Třídílný dokument Igora Chauna o nepochopitelném světě, který se nám jeví někdy jako pohádka a někdy jako peklo.

3 x 57 minut

video + film 8mm; natáč. 1/98, dokonč. 4 až 7/99

komentář čte: Igor Chaun, Alfréd Strejček

produkce: Lexa Guha, Lenka Erbenová, Renáta Králová

 

účinkují: Igor Chaun, Petr Čtvrtníček, Richard Gere,

14. tibetský dalajlama, Indové a Tibeťané

hudba: Jerzy a Elena Podulkovi, CD MANTRA - Mozaika

střih: Petr Pauer

kamera: Dominik Miškovský, Igor Chaun, Petr Čtvrtníček

námět, scénář a režie: Igor Chaun

Tvůrčí skupina Ondřeje Šrámka

Zvláštní poděkování Čestmíru Kopeckému

c) Česká televize 1999

 

Dokument je sestaven jako záznam prožitých událostí: šokující výjevy současné Indie se střídají se zážitky bezbranných turistů a s obrazově stylizovanými pasážemi, připomínajícími duchovní tradici Indie. Po dokumentu Tibet, dalajlama, poselství další a již úplné zpracování zážitků z cesty Igora Chauna, Petra Čtvrtníčka a štábu České televize po Indii v roce 1998.

Díl prvý má název ÚŽAS, díl druhý SMÍŘENÍ, díl třetí VHLED.

A postupně jsme… S Petrem Čtvrtníčkem na Ganze. - S indickými nebožtíky na kremačním břehu. - S Richardem Gerem v tibetské svatyni. - S dalajlamou mezi tibetskými uprchlíky. - V závěrečné meditaci pod Buddhovým stromem Bó.

Spolu s cestovateli navštěvujeme svatá místa hlavních indických náboženství - islámu, hinduismu a buddhismu - a pokoušíme se o zdánlivě nemožné: Pochopit Indii a proniknout do jejího duchovního života, krásy, skryté pod nánosem bídy, odpadků a přelidněnosti... CESTA DO INDIE je tak spíše než klasickým cestopisem jakýmsi záznamem myšlenkového přerodu turisty-jednotlivce... Sledujeme cestovatele od jeho počátečního úžasu nad vším indickým přes jeho smíření se s odlišnostmi Indie až po náznak konečného vhledu - do náboženských a mystických souvislostí, které INDIE nabízí...

Dokument byl natočen v České televizi, ve Tvůrčí skupině Čestmíra Kopeckého. Dokončen byl ve Tvůrčí skupině O. Šrámka. Prvé veřejné uvedení se konalo na Letní filmové škole v Uherském Hradišti v červenci 1999. Televizní premiéra se konala 8. dubna 2000 v rámci komponovaného pořadu Dnes večer s Indií. Repríza jednotlivých dílů byla vyžádána diváckým ohlasem a konala se po tři nedělní dopoledne dne 13., 20. a 27. 8. 2000.

 

"S Idou za zrcadlem", 59 minut

videodokument, 6/98 až 4/99

námět: Renata Šáchová

dramaturgie: Kateřina Ondřejková

režijní a scenáristická spolupráce: Filip Menzel

produkce: Lexa Guha, Lenka Erbenová, Renáta Králová

střih: Petr Pauer

scénář, kamera a režie: Igor Chaun

Tvůrčí skupina Čestmíra Kopeckého

c) Česká televize 1999

Dokument S Idou za zrcadlem zaznamenává průběh jednoho z kursů Mezinárodní školy lidského hlasu zpěvačky a učitelky paní Idy Kelarové. Tímto kursem prošlo za posledních patnáct let několik tisíc žáků z mnoha zemí světa. Ida Kelarová se neomezuje na pouhou výuku zpěvu, ale pomocí práce s duší otevírá skryté bloky svých žáků, učí je lásce a doslova probouzí jejich hlas...

Jednou ze zvláštností této výuky je, že paní Ida Kelarová vyučuje zpěv pomocí ROMSKÉ HUDBY a písní. Jedná se o vlastní a místy poněkud drastickou techniku výuky, ke které Ida Kelarová došla za léta své práce v tuzemsku i zahraničí.


"GEN: Vladimír Páral", 15 minut

video dokument, 2/2001

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Dominik Miškovský

produkce: Tomáš Motl

c) FEBIO, 2001

Dokument z další řady cyklu "Galerie elity národa", vytvářený
společností Febio pro Českou televizi.

Vladimír Páral – v 60. a 70. letech jeden z nejprodávanějších českých spisovatelů, kritický glosátor "nešvarů socialistického života", autor románů Milenci a vrazi, Katapult, Mladý muž a bílá velryba, taktéž úspěšně zfilmovaných…

Dnes šaramantní stárnoucí muž v Mariánských Lázních, kde na procházkách po lázeňských parcích rozvíjí své myšlenky o lásce, pomíjivosti a zenovém buddhismu…

 

"GEN: Daniela Fišerová", 15 minut

video dokument, 4/2001

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Martin Šácha

produkce: Tomáš Motl

c) FEBIO, 2001

Portrét dramatičky a okouzlující ženy paní Daniely Fišerové pro cyklus GEN. – Jako mladá autorka napsala hru Hodina mezi psem a vlkem, která byla tak dobrá, že komunistická moc ji zakázala, protože se domnívala, že autorka svým jménem kryje nějakého známého dramatika disidenta.

– Dnes bydlí D. Fišerová se svým otcem, manželem a psem ve vile v Braníku a rovmoměrně dělí čas mezi literární tvorbu a buddhistickou meditaci.

 

"Červená karta", 53 minut

film 16mm, 2001

scénář: Ivan Hubač

spolupráce na scénáři: Igor Chaun

kamera: Dominik Miškovský

produkce: Alexander Nardelli

hudba: Michal Košut

hrají: Ladislav Frej (Bárta), Gabriella Filipp (Ivana), Ondřej Vetchý

(Krígl), Karel Dobrý (Panenka), Svatopluk Matyáš (guru), Jiří Hálek

(psychiatr), Lenka Termerová (sekretářka)

c) ČT, 2001

Neobvyklý hraný film spujuje prvky detektivního thrilleru s tématem duchovního hledání.

Bohatý podnikatel Bárta, ředitel soukromého rádia, má autonehodu, která náhle přeruší vyčerpávající kolotoč svého života. Vzápětí se mu hroutí jedna životní jistota po druhé. Uvědomí si, že byl klamán, a především, že klamal sám sebe. Otevře své srdce a začne napravovat předešlé chyby, své sobectví. Rozdává peníze – to se ovšem nelíbí jeho mladé manželce a jejímu milenci, fotbalistovi Kríglovi… Chtějí ho zabít. Před naším hrdinou se otevírá dilema. Má uposlechnout nového cítění a spiklencům odpustit, anebo zvítězí jeho stará zloba a on se pomstí?

Film byl natočen v rámci televizního cyklu Černí andělé, na kterém se podíleli různí režiséři (Juraz Herz, Filip Renč, Zuzana Zemanová ad.).

Premiéra Červené karty se konala v neděli 16. 12. 2001 na ČT 1.

 

Úžasný rokenrol v Čechách aneb  Jeď, Honzo, jeď!  (Go, Johnny, Go!)


hudební dokument, 58 minut,, betacam, 2/2002

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Vítek Bělohradský

produkce: Lexa Guha, Lenka Illíková

c) ČT, 2002

Zvláštní cena FITES za rok 2002

  

        Igor Chaun při natáčení           Český Elvis kyne před palácem Akropolis

Dokument Igora Chauna o jedinečnosti naší rokenrolové scény!

Proměny doby na pozadí rokenrolové hudby!

Na dějiny Česka od 60. let do dneška můžeme nahlížet z mnoha úhlů. Úžasný rokenrol v Čechách to dělá s humorem a pomocí rokenrolových událostí – a především českých lidí samých…
Jedni jsou slavní a druzí ne… Zatrpkli rokenroloví bardi, kteří se na dlouhá desetiletí uzamkli do malých klubů, na přátelské večírky a hospodské tancovačky, na gymnaziální plesy? A kteří rokenrolu obětovali vše? ... Anebo snad zatrpkli ti, kteří opustili rokenrol a proslavili se, jak sami říkají, zpěvem sraček? Jak je to s jejich rokenrolovou radostí dnes?

A co si o tom myslí Karel Gott? Zazpívá nám Trezor v prázdné Lucerně? A co si o tom myslí paní Na Můstku? Umí Karel Zich třást nohou jako Elvis Presley? Proč zůstaly po Šakalích letech natřené ploty na garážích v Dejvicích? A kdo je tajemný pan Halas, který zpívá v hospodě Na Slamníku?

 

Kráska a zvíře aneb Sladký život v Čechách

 

video dokument, 14 minut, 6/2003

scénář a režie: Igor Chaun

střih: Petr Pauer

produkce: Saša Manič

kamera: Jakub Sommer

c) Cabiria Films 2003

Sopranistka Tereza Mátlová kráčí Prahou a seznamuje diváka se svým životem. Sledujeme ji při klavírní korepetici doma s otcem – zkoušejí lidové písně Bohuslava Martinů, neopouštíme při divoké hře squash (Tereza má brýle, aby uchránila oči!), a nechybíme ani v šatně Národního divadla před jejím vystoupením v roli Jitřenky v Pucciniho Tosce. 

Humorně laděný dokument vznikl v rámci komponovaného pořadu pro italský TV program RAI 3, představujícího život v jednotlivých zemích nových členů Evropské unie.

 

Homo Pollert

 

hraný film 16mm, 10 a 18 minut, 9-12/2003

scénář: Josef Viewegh (spolupráce na scénáři Igor Chaun)

dramaturgie: Kristian Suda

střih: Petr Pauer; zvuk: Juraj Žák

architekt: Pavel Fanta; hudba: David Svoboda

produkce: Jindřich Bareš, Patrik Fischl

kamera: Antonín Chundela

režie: Igor Chaun

c) ČT 2003

Hraný film o prodeji olympijské medaile oblíbenou, nicméně kontroverzní postavou českého sportu – kanoistou Lukášem Pollertem. V lehce mystifikačním příběhu, vycházejícímu však z pravdivé události, hraje rozčepýřený Lukáš sám sebe. Snobská aukce olympijské medaile se zvrtne zásluhou snaživého politika (Jiří Štěpnička). Díky horlivé moderátorce (Tereza Mátlová) však situace neskončí katastrofou. Přesto však podivně…

– Film vznikl v rámci koprodukce České televize a EBU (European Broadcast Union), která oslovila jednotlivé evropské televize a koordinuje vznik mezinárodního povídkového filmu neobvyklých sportovních příběhů s názvem Olympic Stories. Slavnostní uvedení v evropských Televizích proběhne před zahájením LOH 2004 v Aténách.

Film byl po dohodě s Českou televizí střižen ve dvou verzích, přičemž delší verze je vyprávěna z pozice politika a provázena jeho vnitřním hlasem


 

Operace Hokejdo

video dokument, 28 a 58 minut, 2004

námět a scénář: Igor Chaun

střih: Petr Pauer

dramaturg: Radim Smetana

šéfdramaturg: Ondřej Šrámek

šéfproducent: Petr Nezval

kamera: Antonín Chundela, Jakub Sommer

produkce: Renáta Králová, Lexa Guha

režie: Igor Chaun

c) Česká televize; Renáta Králová 2004

ÚČINKUJÍ: Jaroslav Dušek, Ondřej Havelka, Martin Smolka,

Václav Havel, Jaromír Jágr, Jan Hřebejk, Jiří Růžička, Jiří Nekvasil, Zdeněk Harvánek a sólisté a sbor opery a baletu ND

Hokej v opeře? – Vtip? Nesmysl? Provokace?

Takové byly prvé reakce odborné i laické veřejnosti na úmysl uvést na scéně Stavovského divadla hokejovou operu, pojednávající o triumfu českých hokejistů na olympiádě v Naganu v roce 1998. Ale šéf opery Jiří Nekvasil a ředitel Národního divadla Daniel Dvořák toto dílo opravdu objednali – u Martina Smolky (autor hudby) a Jaroslava Duška (libreto). Ti si za antihrdinu opery vybrali smolaře brankáře Hniličku, který si v Naganu ani jednou nezachytal a ještě mu omylem nepředali medaili.

– Režie se ujal Ondřej Havelka a k nevíře samotných umělců ND se začalo zkoušet.

Tehdy se objevuje štáb Igora Chauna a začíná celý maratón zkoušek zaznamenávat. Symbolickým koncem natáčení je triumfální první uvedení, které se stalo nejočekávanější operní premiérou sezóny. Tvůrci zahltili diváky nejen vtipem, ale i nevídaným gejzírem nápadů a pohybových kreací.

Výsledný dokument Operace Hokejdo se ovšem neomezuje na samotný průběh zkoušek a premiéry, ale se snahou o humor a nadhled nám představuje tuto událost v širších a často nečekaných souvislostech. Za zmínku stojí setkání Jaromíra Jágra s tenoristou Alešem Brisceinem (představitelem Jágra v opeře Nagano) v pražské Sazka Aréně, nebo průzkum hudebního vkusu legendárního hokejisty Jiřího Růžičky…

      Finále opery: Předseda MOV Samaranch (Pavel

     Červinka) odmítá předat zlatou medaili brankáři

     Hniličkovi (Václav Sibera), který vzápětí omdlí…

Dokument se nevyjadřuje k oprávněnosti dramaturgické volby – uvést hokej na mozartovské scéně Stavovského divadla, ale je samostatnou výpovědí o zvláštnosti dnešní doby, o pochybách účinkujících i autorů, ale i o touze a radosti z tvorby, která je svobodná, teprve když překoná vlastní malost a pochybnosti…

Premiéra opery Nagano se konala 8. 4. 2004 ve Stavovském divadle.

Dokument byl natočen v koprodukci Renáty Králové a České televize (Centrum divadelní a hudební tvorby). Vznikl v krátké verzi 28 minut pod názvem Opera Hokejdo pro odvysílání 12. května 2004 na ČT2, a v hlavní střihové verzi 58 minut.

 

Jamaica, Do You Remember?

hudební video dokument, 32 minut, 3/2004, dokončení 1/2005

námět,  scénář, režie: Igor Chaun

kamera: Antonín Chundela

střih: Petr Pauer

c) Renáta Králová 2004

Hudební cestopis z čarovné kolébky reggae. Dokument pracuje pouze s náladou a atmosférou podivuhodného ostrova a jeho černých obyvatel. Film je prostoupen písněmi reggae. O lásce nám zpívá mladý rastaman – prodejce zeleniny – , a s volnomyšlenkářskou manželskou dvojicí oslavíme v marihuanovém dýmu jejich dozajista diamantovou svavbu. Navštívíme místní školu, ale i kostel s náboženskými zpěvy – a místní taneční zábavu, kde nad krásou a chováním místních dívek oči přecházejí...

 

SAZKA ARENA – podivuhodná dobrodružství lidí uvnitř i okolo

videodokument, 74 minut, 2005

scénář a režie: Igor Chaun

kamera: Martin Schinabek

střih: Petr Pauer

hudba: Michal Košut, David Svoboda

zvuk: Jakub Čech, Petr Stýblo

výkonný producent: Martin Kořínek, Roman Ječmínek

produkce: Jaroslav Ježek

c) KABEL PLUS SPORT a.s., 2005

Kolik váží ledař pan Bartůněk? Jak to vypadá u pana Reného Fasela v Curychu? Co si myslí o hale Karel Gut a jak v ní hledá ducha Karel Gott??? A víte, že pan Michal, co bydlí naproti, nemůže v noci spát, protože mu logo svítí do oken? A že člen Group 4 není na muže, ale na děvčata? A proč vynadala paní architektová panu architektovi? A kolik myslíte, že vypije piva sklepmistr pan Erben?

Autorský dokument Igora Chauna, který formou vážnou i nevážnou popisuje vznik a první rok provozu monumentální budovy, která natvrvalo změnila tvář Vysočan, jinak průmyslové čtvrti na okraji Prahy. Dokument přibližuje okolnosti stavby, která vzbudila velký společenský ohlas i velká očekávání, zejména svou moderností a odvážným technickým pojetím, a zároveň byla mnohými dopředu zatracována. Zrod SAZKA ARENY navíc provázel dramatický závod s časem, protože bylo již opakovaně ohroženo místo konání hokejového mistrovství světa v Praze 2004. V médiích převážily informace o nejasnostech kolem vlastnictví pozemků a kolem financování haly, rozhořela se válka mezi některými novináři a vedením SAZKA a.s. v čele s kontroverzním ředitelem JUDr. Alešem Hušákem, který stavbu haly osobně zaštítil.

Natáčení dokumentu proběhlo v roce 2005. Nabídka k natočení dokumentu vyšla ze společnosti Sazka a.s. – u příležitosti prvého výročí dokončení SAZKA ARENY a zahájení provozu.

Natáčení proběhlo v produkci KABEL PLUS SPORT a.s. Ve volbě témat, ve zpracování, formě a celkovém vyznění dokumentu byla autorům ponechána tvůrčí volnost. Výsledný dokument je koncipován jako místy humorná a místy mrazivá sonda do života soudobé české společnosti, je popisem "jednoho velkého zápasu", ale také zprávou o boji s malostí a nevírou, na kterou v tuzemsku naráží každé velké usilování, i když může pocházet od lidí kontroverzních.

Závěrečné titulky dokumentu:

SAZKA ARENA je nejmodernější víceúčelová hala v Evropě. Byla vybudována za šestnáct měsíců, což je považováno za světový rekord. Je vysoká 33 metrů a její unikátně řešená střecha má průměr 135 metrů.

Sazka Arena pojme 18 tisíc diváků a nabízí jim 1000 piv za minutu v pěti restauracích, sedmi barech,  dvou kavárnách a dvaceti sedmi prodejnách rychlého občerstvení. V hale je špičková informační, audiovizuální a scénická technika, mimořádné je akustické řešení. Bezpečnost chodeb a klubového patra hlídají pohybliví roboti řízení neuronovou sítí. Za prvních 16 měsíců provozu se v Sazka Areně konalo zhruba 150 velkých sportovních, kulturních a společenských akcí, které navštívilo více než 1 000 000 diváků.

Premiérové vysílání dokumentu proběhlo na PRIMA TV dne 5. února 2006, v neděli v devět hodin ráno, poté, co jej po několikaměsíčním jednání odmítlo odvysílat vedení České televize.

 

Malé velké gatě

TV film, 63 minut, 1-6/2006

režie: Igor Chaun

scénář: Miroslav Sovják

spolupráce na scénáři: Igor Chaun

dramaturg: Jan Lekeš

kamera: Martin Schinabek

střih: Vladimír Bezděk ml.

zvuk: Vladimír Nahodil

produkce: Jindřich Bareš, Jana Kabátová

šéfdramaturg: Ivan Hubač; šéfproducent: Jiří Kučera

c) Česká televize, 2007

ÚČINKUJÍ: Vladimír Dlouhý, Nela Boudová, Jaromír Dulava, Miroslav Táborský, Jaroslav Kepka, Pavel Kikinčuk a další

V hodinovém televizním filmu režiséra Igora Chauna sledujeme, jak se úspěšný podnikatel mění vlivem spalující žárlivosti v lidskou trosku. Černá absurdní komedie s excelujícím Vladimírem Dlouhým v hlavní roli má mírně misogynní podtext a pointu jistě přitažlivou pro přehnaně emancipované ženy.

- Premiérové vysílání proběhlo v květnu 2007 na ČT1.

 

Šťastní sebevrazi

TV film, 52 minut, 7-11/2006              

režie: Igor Chaun

scénář: Miroslav Sovják

dramaturg: Jan Lekeš

kamera: Martin Schinabek

hudba: Eva Turnová, Dušan Vozáry

střih: Vladimír Bezděk ml.

zvuk: Vladimír Nahodil, Jan Kacián

produkce: Vladimír Kořínek, Matěj Stehlík

šéfdramaturg: Ivan Hubač; šéfproducent: Jiří Kučera

c) Česká televize, 2007

ÚČINKUJÍ: Miroslav Táborský, Veronika Freimanová, Michal Pavlata a další

Náš hrdina je notorický sebevrah, avšak neúspěšný. Při dalším pokusu vstoupí do jeho života tajemný muž, který navede jeho kroky až k ženě, která také čeká na zázrak. – Černá komedie o tom, že to v životě nikdy nemáme vzdávat! Protože nevíme, co pro nás má osud ještě nachystaného.

Premiérové vysílání proběhlo dne 4. března 2007 na ČT1.

 

Česká filharmonie je také člověk

hudební dokument o 110. sezóně ČF, 55 minut, 2006

scénář a režie: Igor Chaun

dramaturg: Radim Smetana

odborná spolupráce: Václav Riedlbauch,

Daniel Sobotka, Yvetta Koláčková

kamera: Pavel Berkovič, Robert Novák

střih: Vladimír Bezděk ml.

zvuk: Hubert Hesoun

produkce: Jan Hlavsa, Lexa Guha (ČT)

šéfdramaturg: Ivan Hubač; šéfproducent: Viktor Průša

© Česká filharmonie, Česká televize, 2006

Neobvyklá zakázka od ČF zněla: natočit dokument, který bude lidský a představí ČF jako sumu živých bytostí z masa a kostí, a nikoli jen vznešenou instituci – částečně neprůhlednou.

Při příležitosti 110-tiletého výročí Filharmonie strávil tým dokumentaristů jednu sezonu vedle filharmoniků a  zachycuje ty nejdůležitější akce sezóny: slavnostní koncert ke 110-ti letům orchestru, pořádaný v Rudolfinu 4. ledna 2006 ve spolupráci s Akademií věd ČR, zahájení Pražského jara dne 11. května 2006, kdy dirigent Zdeněk Mácal uvedl jako program věrnou repliku prvního zahajovacího koncertu z roku 1946, nebo závěrečný koncert sezóny, kdy ČF hostila v červnu 2006 mladé talenty. – Samostatnou úvodní kapitolu tvoří cesta Filharmoniků do Japonska v listopadu 2005. Dokument členy orchestru ani jejich práci nijak neidealizuje a divákovi částečně humorným způsobem zprostředkovává pohled do jejich života, který je až překvapivě fyzicky namáhavý a se svým neúprosným programem srovnatelný s těžkou fyzickou prací. – Dokument byl uveden v premiéře na ČT2 v sobotu 25. 11 2006 od 21 hodin.

 

GYNEKOLOGIE 2

hraná TV parodie na „profesní seriály“, 11 dílů pro webový portál www.stream.cz

11 x  5 až 8 minut,  11-12/2006

režie: Igor Chaun

scénář: Petr Čtvrtníček

kamera: Martin Schinabek

střih: Petr Pauer

zvuk: Vladimír Nahodil

produkce: Michal Kuchař

producent: Dan Netušil

c) stream.cz, 2007

ÚČINKUJÍ: Petr Čtvrtníček, Robert Nebřenský, Jiří Lábus, Josef Polášek,

Marek Daniel, Leoš Noha

Igor Chaun jako režisér první řady (díly 1 – 11) internetového trháku serveru www.stream.cz  o dění na neobvyklé okresní gynekologii. Neboli původní televizní seriál, volně navazující na produkci, která byla natáčena původně pro polskou televizi v Bielsku-Biale, avšak po skandálním zásahu katolické církve se v rodném Polsku vůbec nevysílala a práva na její vysílání byla poté s úspěchem prodána do 27 zemí světa.

 

„Po stopách Listopadu I. a II.“,

2 x 50 minut,

Dokument Igora Chauna k 19. výročí listopadu Listopadu 1989 pro zpravodajskou televize Z1.

produkce: Tomáš Volejník, David Eisenhamer

dramaturgie: Simona Matásková, Michaela Učňová

zvuk: Petr Provazník, Jaroslav Valošek

střih: Mirek Libeňský

kamera : Dan Včelis ¨

scénář a režie: Igor  Chaun

© 2008 Z1, První zpravodajská a.s.

 

Studentská revoluce očima bývalých vůdců . Část I. – Studenti a revoluce; část II. – Od revoluce k současnosti

Dokument aktuálně představuje aktéry studentské „sametové revoluce“ v roce 1989, a to se zaměřením na jejich život po revoluci, na jejich následné uplatnění ve společnosti a především na jejich současné názory, postoje a hodnocení. Humorné, ale i naturalisticky kritické výpovědi na téma jak samotné studentské revoluce, tak i polistopadového vývoje naší společnosti. První díl STUDENTI A REVOLUCE připomíná především události roku 1989 a atmosféru a souvislosti studentské stávky, která předcházela pádku komunistického režimu v Československu, druhý díl OD REVOLUCE K SOUČASNOSTI představuje protagonisty v jejich dnešních životech a v osobních deziluzích – či naopak spokojenosti. Většina bývalých studentských vůdců z Listopadu 1989 se uplatnila i v současnosti a jsou dodnes dobře viditelní. Martin Mejstřík, Šimon Pánek, Ivan Langer, Marek Benda či Dana Bérová – ale v dokumentu se tvůrci rozjeli i do regionů a navštívili méně známé studentské vůdce, kteří jsou dnes veřejnosti již většinou neznámí, jako je třeba Martin Štajner z Olomouce, Ivo Kaleta z Ostravy nebo současný primátor Jan Kubata v Ústí nad  Labem.

Dokument připomíná důležitou dějinnou událost, která odstartovala nové období české společnosti i státnosti, ale činí tak nikoli formou historizující a akademickou, ale osobní a individuální, se zájmem o konkrétní lidské osudy bývalých studentských hrdinů a s kritickou otevřeností ve výpovědích. Průvodcem a tazatelem je sám režisér Igor Chaun, který prožil události před devatenácti lety jako tiskový mluvčí Studentského stávkového výboru a v komunikaci s respondenty záměrně využívá společných vzpomínek na někdejší jedinečnou a dobrodružnou dobu.

Důležitou složkou dokumentu jsou archivní záběry z Listopadu 1989 a předchozích policejních represí proti demonstrantům. Některé záběry pocházejí z osobního archivu režiséra a jsou zveřejněny vůbec poprvé.

 

 

 


Kontakt

GOSCHA spolek

Pukšice 16
Uhelná Příbram
582 82 Golčův Jeníkov
IČO: 22769056
DIČ: CZ22769056


Igor Chaun
Šárka Hudečková
Lucie Scantlebury
Veronika Pěkná